English French German Italian Japanese Chinese Russian Spanish
Üye Girişi
Kullanıcı Adı :
Şifre :
Facebook
Haber Bülteni
Ad Soyad :
E-Mail :
Meslek Liseleri Sanayinin İçine Yapılsın
Çarşamba, 23 Ekim 2013
Meslek Liseleri Sanayinin İçine Yapılsın

Türkiye’de trafikteki araç sayısı 17 milyonu buldu. Her yıl yüz binlerce kazanın meydana geldiği ülkemizde otomobil tamircilerine önemli görevler düşüyor.

Ancak otomobil tamircileri birçok sıkıntıyla mücadele ediyor. Nitelikli personel bulmak bu sıkıntıların başında geliyor. Tamirci esnafı, çırak bulamamaktan yakınıyor. Ankara Oto Sanatkarları Esnaf Odası Başkanı Mustafa Arslanoğlu, meslek liselerinden yetişen gençlerin çoğu zaman uygulama alanı bulamadığını ve usta düzeyinde değil, çırak seviyesinde mezun olduğunu belirtiyor.

Zaman’a özel açıklamalar yapan Ankara Oto Sanatkarları Esnaf Odası Başkanı Mustafa Arslanoğlu, odalarına üye 4 bin esnaf bulunduğunu belirtiyor. 2013’te bu sayının 5 bini geçmesini beklediklerini dile getiren Arslanoğlu, Ankara’daki 4. büyük oda olduklarını anlatıyor. Sanatkarlığın öne çıktığı bir esnaf grubu olduklarını hatırlatan Başkan Arslanoğlu, büyüklükleri ölçüsünde sıkıntılarının da büyük olduğunu ifade ediyor. Oto tamirciliği alanında çırak yetişmediğini ve nitelikli personel bulmakta zorlandıklarını aktaran Arsanoğlu, “Esnafımız genellikle ilkokul mezunu. Mesleğimizin cazip olması için çıraklık sürecindeki kişilerin sigortalarının devlet tarafından yapılması lazım. Meslek liselerinde uygulamalı eğitim yeterli değil. Meslek lisesinden mezun olanların usta olması lazım. Ancak bize gelen meslek lisesi mezunları çırak seviyesinde. Bu durumda gençler sanayide çalışmayı düşünmüyor. Okul ile sanayi arasında uçurum var. Tulum giyip eline anahtar almadan mezun olanlar var. Meslek lisesi öğrencilerinin okul sürecinde Şaşmaz, OSTİM ve İvedik sanayi bölgelerindeki atölyelerde çalışmalarının sağlanması gerekiyor. Yeni meslek liseleri sanayinin içine kurulmalı.” diye konuştu.

Arslanoğlu, Türkiye’de on yıl sonra otomobil tamir edecek usta bulmakta zorlanılacağına işaret ediyor. Değişen her parça için yurt dışına para gittiğini hatırlatan Arslanoğlu, “Tamir atölyeleri sayesinde milli servet korunuyor. Değişen her parçasının parasının yüzde 80’i yurt dışına gidiyor. Hasar gören parçaları tamir etmesi için ustaya 300 lira veriliyor. Aynı parçayı değiştirmeye kalktığınızda bin lirayı buluyor. Bu nedenle çırak, kalfa ve ustalara önem verilmeli. Kaportacıya, boyacıya ve tamirciye büyük ihtiyaç var.” dedi.

Araç tamirinde yaşanan bazı problemlerin tamirci esnafına olumsuz yansıdığını hatırlatan Arslanoğlu, şunları kaydediyor: “Bazen 3-5 gün parça beklediğimiz oluyor. Kimi zaman yanlış parçalar geliyor, geri gönderiyoruz. Bu durumda araç sahibi ile tamirci arasında sürtüşmeler oluyor. Sanayinin imajını zedeliyor”dedi. 28 Aralık 2012

Etiketler: Meslek Liseleri,otomobil tamircileri
Yorumlar
Yorum Yazın
İsim:
E-Mail:
Web site / Blog:
Mesajınız:
21 + 11 =