English French German Italian Japanese Chinese Russian Spanish
Üye Girişi
Kullanıcı Adı :
Şifre :
Facebook
Haber Bülteni
Ad Soyad :
E-Mail :
Sigorta Şirketleri ile Esnaf Sıkıntıları
Pazartesi, 02 Aralık 2013
Sigorta Şirketleri ile Esnaf Sıkıntıları

Ankara Oto Sanatkarları Esnaf Odası Başkanı Mustafa ARSLANOĞLU, Ekonomiden sorumlu Devlet Bakanı Ali BABACAN’a; günümüzde zor ayakta durmaya çalışan küçük esnafımız oto sanatkarlarının, sigorta şirketleri tarafından maruz kaldıkları sıkıntıları Ankara ilinde değil, tüm Türkiye’de çalışan oto sanatkarları esnaflarının da ortak sorunu olduğunu Sigorta şirketleri tarafından sigortalanan ve hasar gören araçlar oda üyelerine hasarları yaptırılmak üzere getirilmekte ve oto üyeleri tarafından onarımları yapılmakta olduğunu fakat sigorta şirketlerinin küçük esnaf oto sanatkarını zor duruma sokacak uygulamalar gerçekleştirdiğini söyledi ve sorunların listesini takdim etti.

             Mustafa ARSLANOĞLU; “Sigorta şirketlerinin uygulamış olduğu tedarik parça temini uygulaması müşterilerimizin araçlarının tamirhanelerde fazla bekletilmesine sebep olmaktadır. Tedarik temini yapan aracı kurumlar yedek parçayı üç iş günü ile otuz iş günü arasında getirdiğinden müşterilerimiz ve oda üyemiz olan oto esnaflarımız mağdur edilmektedir. Bu tedariği yapan aracı kurumlar parçalarda yüksek ıskonto uygulamakta ve bazı yedek parçaları da yan sanayi olarak göndermektedir. Müşterilerimizin araçları servislerimizde fazla bekletildiği için müşterilerimiz sonraki hasarlarında yetkili servisleri tercih etmektedir. Yetkili servisler tedarik parçayı kabul etmemekte ve ıskonto yapmamaktadır. Biz oto esnafları olarak bu yedek parça tedarik uygulamasının müşterilerimizin ve bizim mağdur olmamamız ve haksız rekabete uğramamamız açısından kaldırılmasını,

 

 2. Sigorta şirketlerinin ve ekspertizlerinin trafik ve kasko hasarlarında oto esnaflarının müşterilerine eş değer parça diye yan sanayi ve ikinci el çıkma parça vermesi sebebiyle işçilik kalitemiz ve aracın değeri düşmektedir. Kaza neticesinde mağdur olan müşterilerimizin bu uygulamayla mağduriyetlerinin giderilmesi gerekirken daha çok mağdur edilmektedirler ve müşterilerimizle esnafımız karşı karşıya gelmektedir. Oysaki hiçbir müşterimiz aracının kazaya uğramasını istemez. Bu uygulamanın aracın kaza anındaki orijinalliği dikkate alınarak, parçanın orijinal olarak verilmesi, eğer parça orijinal değilse eşdeğer verilmesiyle hem araç sahibi olan müşterilerimizin hem de biz oto esnaflarının mağdur edilmeyeceği şekilde düzeltilmesini istiyoruz. Biz oto esnafına yapılan bu uygulamalar yetkili servislerde yapılmadığından müşterilerimiz yetkili servisleri tercih etmektedirler buda haksız rekabete yol açmaktadır.

 

     3.   Bazı sigorta şirketleri hasar ödemelerinde vekalet kabul etmediğinden ve bu hasarların bedeli müşterilerimizin hesabına yattığından dolayı bazı kötü niyetli müşterilerimiz oto esnafına hasar bedellerini ödememektedir.

Oysaki anlaşmalı servisler gibi gerekli evrakları biz oto esnafları da müşterilerimize imzalatarak aracın tamiratını yapan servise ödemelerin yapılmasını sağlayabilir ve mağduriyetten de kurtulabiliriz.

 

   4. Sigorta şirketlerinin hasarsızlık indiriminin devam etmesi için bazı anlaşmalı servislerinde mini onarım tamiratı, plastik onarım tamiratı, radyatör tamiratı, v.b. hizmetleri sigorta şirketleri bu hizmetlerin bu servislerde yapıldığı zaman hasarsızlığını koruduğunu söyleyerek müşterileri bu servislere yönlendirmektedir. Hâlbuki bu mini onarım servislerinin de giderleri ve maliyetleri olduğundan ücretsiz yapılmadığı malumdur. Bu uygulamayla da haksız rekabete uğrayan oto esnafımız mağdur edilmektedir.

 

   5.  Sigorta şirketlerinin ve ekspertizlerinin hasar onarımı yapıldıktan sonra evraklarının ekspertizlere teslim edilmesiyle birlikte bu hasar ödemelerinin en geç 8 iş günü içerisinde yapılması gerekmektedir. Ancak hasar ödemesi yapılan süre bazılarında 60 -70 günü bulmaktadır. Bu zaman içinde tamiri yapan oto esnafı ve hizmetten yararlanan müşterilerimiz mağdur edilmektedir.

    

   6.  Bazı sigorta şirketleri hasar kabul merkezlerinde müşterilerimizin hasarlı araçlarının ekspertizliğini yaptığından dolayı esnafımız müşterilerin araçlarıyla hasar kabul merkezlerine giderken yolda kazalar ve arızalar yaşandığı için mağdur olmaktadır. Oto esnafının mağdur olmaması için hasarlı araçların ekspertizliğinin servislerimizde yapılmasını,

 

     7.   Bazı sigorta şirketleri ve ekspertizler hasar bedelinin fazla olması nedeniyle sigorta şirketlerinin anlaşma yaptığı bazı servislerde aracın genel

hasarının tamamı üzerinde pazarlık yaparak daha aşağı fiyatlara tamir ettirerek müşterilerimizin araçlarını bu servislere yönlendirmektedir. Bu uygulamada kullanılan yedek parçaların çoğu yan sanayi ve ikinci el çıkma parçadır. Bu uygulamayla biz oto esnafı ve müşterilerimiz mağdur edilmektedir.

 

        8.  Sigorta şirketleri tarafından, aracı hasar gören araç sahibine aracını sigorta şirketinin anlaşmalı olduğu atölyelere götürebileceği belirtilerek hasar bedellerinin daha çabuk ödenebileceği, hatta hasarlı aracın yedek parçalarının belirli bir yerden alınması gerektiği söylenerek, araç sahiplerinin tedirgin edilmesi neticesinde haksız rekabet ortamı yaratılmaktadır.

 

      9.   Bazı sigorta şirketleri araç sahibinin atölye sahibi adına vermiş olduğu noter onaylı vekaletleri kabul etmeyerek hasar bedellerinin ödenmesi konusunda oda üyelerimizin mağdur edildiği gözlenmiştir. Bilindiği üzere sigortalı olan ve hasar gören bir aracın sahibi aracını istediği yere ve istediği kişiye yaptırabileceği ve sigorta şirketlerinin de yapılan ekspertiz değerini ödemekle yükümlü olduğu bir gerçektir.

     

      10.   Bazı sigorta şirketleri, sigorta eksperlerinin ve esnafın işçilik fiyatlarını değil, kendi işçilik tarifelerini uyguladığından haksız yapılan bu uygulama sonucunda mağdur olunmaktadır. 

       

       11.  Yine sigorta şirketleri tarafından araç kaskosu yapılan yeni model araçların belli bir oranda hasara uğramasından sonra  ilgili sigorta şirketi tarafından araç pert tabir edilen (aracın hurdaya ayrılması) bir işlemle  aracın hurdaya ayrıldığı ve daha sonra ise bu araçların sigorta şirketleri tarafından  hasarlı olarak esnaf ve sanatkarlarımıza satıldığını söyleyip konuyu kapsayan dosyayı Bakan Babacan’a takdim etti.

Gerçekleştirilen görüşmede Sayın Devlet Bakanı Ali BABACAN sorunların incelenmesi için gerekli birimlere talimat vereceklerini ve esnafımız için gerekli düzenlemelerin hemen gerçekleştireceklerini aktardı.

Etiketler: ali babacan, sigorta şirketleri, esnaf sıkıntıları
Yorumlar
Yorum Yazın
İsim:
E-Mail:
Web site / Blog:
Mesajınız:
44 + 18 =